"Hlavním nositelem zdrojů elektrické energie budou do budoucna jaderné bloky. Nicméně jsme zavázáni EU nějakým podílem obnovitelných zdrojů, který budeme muset naplnit," uvedl Kocourek.
O využití obnovitelných zdrojů energie bude podle něho nutné zavést diskuzi, která určí funkční energetický mix. Zvláštní pozornost chce věnovat fotovoltaice. Podle Kocourka se musí změnit kalkulační vzorec tak, aby výnosnost solárních elektráren nebyla uměle zvyšována proti ostatním zdrojům.
"Myslím, že i z pohledu vnímání veřejnosti jsou zlaté časy fotovoltaiky už za námi a budeme muset hledat jiné obnovitelné zdroje. Jak se ukázalo, tak poměr nákladů a výkonu ve fotovoltaice není příznivý," řekl Kocourek.
Aktualizovaná státní energetická koncepce zpracovává záměry státu v energetice s výhledem do roku 2050. Předpokládá například, že do roku 2050 Česká republika výrazně sníží emise oxidu uhličitého při posunu energetického mixu k jaderné energii a obnovitelným zdrojům.
Nastupující vláda chce v energetické koncepci změnit záměr svých předchůdců z kabinetu Jana Fischera o prolomení limitů těžby hnědého uhlí v severních Čechách. "Na rozdíl od vlády premiéra Fischera nebudeme uvažovat o prolamování limitů," podotkl Kocourek.
Zachování limitů těžby uhlí budí nevoli mezi odboráři, kteří se obávají propouštění horníků, a u zástupců tepláren, jež tvrdí, že zanikne teplárenská soustava a teplo výrazně podraží, protože se bude muset vyrábět například z plynových zdrojů. Podle místopředsedy výkonné rady Teplárenského sdružení Tomáše Drápely nelze uhlí alternativními zdroji plně nahradit.
Limity těžby uhlí vyhlásila vláda v roce 1991. Zaručily tehdy městům a obcím na severu Čech, pod kterými leží uhlí, že nebudou kvůli těžbě zbourány. Prolomení limitů by zasáhlo Mostecko, znamenalo by likvidaci Horního Jiřetína a sousedních Černic.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
