Na konci června byla nezaměstnanost srovnatelná se stejným obdobím před rokem. Na začátku léta 2008, na začátku hospodářské krize, ale míra nezaměstnanosti v kraji činila 4,6 procenta.
Letos v červnu vykázaly pokles nezaměstnanosti úřady práce ve všech pěti okresech kraje. Nejvýraznější zlepšení nastalo na Žďársku a na Jihlavsku, kde míra nezaměstnanosti oproti květnu shodně klesla o 0,4 bodu. Naopak na Třebíčsku, které je hospodářsky nejslabším regionem Vysočiny, se nezaměstnanost snížila jen o desetinu bodu na 11 procent. Na konci června tam hledalo práci 6500 lidí.
V kraji přetrvává nedostatek volných pracovních míst. Na konci června evidovaly úřady práce kolem 980 nabídek, oproti květnu jich přibyly jen desítky. Nejhorší stav je na Třebíčsku, kde na volné místo připadá 48 nezaměstnaných, což je čtvrtý nejhorší výsledek mezi okresy v celé zemi. Na Jihlavsku, Havlíčkobrodsku a Pelhřimovsku se o jedno místo uchází přes 20 lidí. Nejmenší nápor je na Pelhřimovsku, kde na jednu pozici připadá 12 uchazečů o práci. Před začátkem krize bylo v kraji skoro 5000 neobsazených pracovních míst.
Míra nezaměstnanosti v Česku se proti květnu snížila o 0,2 procentního bodu na červnových 8,5 procenta. Pokles nastal v 75 okresech. Růst vykázaly jen dva úřady práce, a to v Nymburku a v Kolíně.
Ukazatele nezaměstnanosti v kraji Vysočina: počet uchazečů květen počet uchazečů červen míra nezaměst. květen (pct.) míra nezaměst. červen (pct.) H. Brod 4252 (4428) 4137 (4229) 8,5 8,2 Jihlava 5197 (5278) 4954 (5056) 8,2 7,8 Pelhřimov 2484 (2588) 2394 (2460) 6,4 6,2 Třebíč 6572 (6720) 6504 (6630) 11,1 11,0 Žďár n.S. 5654 (5965) 5443 (5758) 9,4 9,0 Vysočina celkem 24.159
(24.979) 23.432
(24.133) 8,9 8,6
(údaje v závorce obsahují celkový počet uchazečů o práci)
zdroj: MPSV



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
