Navýšení krytí vkladů na 100.000 eur, které již bylo v EU schváleno dříve v reakci na krizi, znamená, že 95 procent všech majitelů účtů v unii získá v případě krachu jejich banky peníze zpět. Nový návrh řeší nedostatky, které narychlo přijímané předchozí změny přinesly.
Do sedmi dnů by nově lidem měly být podle návrhů komise vyplaceny peníze v případě potíží banky. Nyní musí lidé čekat týdny či spíš měsíce.
Brusel rovněž navrhl rychlejší a větší odškodnění klientů využívajících investorských služeb v případě, že daná firma investorovi nevrátí jeho aktiva kvůli zpronevěře, provoznímu pochybení nebo kvůli zanedbání správcovských povinností. V tomto případě by ochrana měla narůst z 20.000 na 50.000 eur (z 507.000 na 1,3 milionu korun).
Komise také zahájila konzultace o tom, jak zlepšit ochranu pojistníků. Týká se to třeba možnosti zavést záruky v pojišťovnictví ve všech zemích EU. "(Evropští spotřebitelé) potřebují ujistit, že jejich úspory, investice či pojistky jsou chráněny, ať už se nacházejí kdekoli v Evropě," podotkl k tomu dnes eurokomisař Michel Barnier. Dodal, že země EU a europoslance vyzval k co nejrychlejšímu schválení návrhů.
V Česku kvůli předchozí dohodě v EU na zlepšení ochrany klientů finančních institucí bude od příštího roku platit zákon, který zvyšuje limit pojištění bankovních vkladů z předchozích 50.000 eur na 100.000 eur. Novela bankovního zákona, kterou v květnu podepsal prezident Václav Klaus, také zkracuje lhůty pro výplatu náhrad za pojištěné vklady na 20 pracovních dnů. Podle současného zákona musí Fond pojištění vkladů zahájit výplatu náhrad do tří měsíců od data oznámení o neschopnosti pojištěné instituce dostát svým závazkům.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
