"Úřad požádal prostřednictvím ministerstva vnitra o několikamilionový grant z fondů EU. Celý projekt by měl začít od září," řekl předseda úřadu Petr Rafaj.
Podle něj část věnovaná kontrolám a testům potrvá asi tři čtvrtě roku. Zhruba stejně dlouhou dobu bude mít úřad na zapracování výsledků do praxe a na odstranění případných nedostatků. Chystá i školení pro zaměstnance, jak s citlivými údaji zacházet. Část projektu si úřad zajistí vlastními silami, na část si najme externí nezávislou firmu.
Při loňské kontrole v Energetickém průmyslovém holdingu a ve společnosti ČEZ chtěl Brusel zjistit, zda firmy nenarušily hospodářskou soutěž na českém trhu a zda to nevedlo k posílení role ČEZ. Firmy údajně věděly o razii několik dní dopředu a mohly se prý na ni připravit. Samy toto tvrzení odmítly. Na kontrole komise se tehdy podílel i antimonopolní úřad. Ten od začátku popírá, že by zprávy o nadcházející razii unikly od něj. Vyšetřování, zda někdo informaci nevynesl, však úřad neprovedl.
Rafaj nečeká, že by kontroly odhalily nějaké zásadní chyby. "Bezpečnostní postupy máme velice dobře zpracovány, předchůdci to udělali velice pečlivě. Myslím, že moc oprav nebude," uvedl předseda ÚOHS.
vit



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
