Při nástupu do úřadu připomněl Josef Dobeš slova prezidenta Václava Klause o tom, že navržené kroky nové vlády neznamenají revoluci, ale reformu.
„Jsem hrdý na to, že jsem členem vlády, která má problematiku vzdělání jako jedno ze svých klíčových témat,“ řekl nový ministr. Mezi jeho priority v úřadě patří zlepšení platové situace pedagogických pracovníků. Josef Dobeš připomněl, že koaliční dohoda (viz přílohu), která bude předlohou vládního prohlášení, výslovně počítá se zavedením náborového příspěvku, nárůstem rozpočtu školství o 2,1 mld. korun v příštím roce a o další 4 miliardy v roce 2012. Nově získané prostředky by tak měly být zárukou, kvality a odbornosti pedagogů. Na druhé straně si je ale nový ministr dobře vědom toho, že musí dojít k úsporám i v rámci resortu školství. Nechá proto provést hloubkový audit hospodaření, jehož cílem bude nalézt další finanční prostředky.
Ve své funkci chce Josef Dobeš navázat na reformní kroky své předchůdkyně Miroslavy Kopicové. Úpravou právních norem se hodlá zasadit o odbourání zbytečné byrokracie, která neúměrně zatěžuje školy.
Nový ministr má ale před sebou celou řadu dalších složitých úkolů. „Musíme konečně rozetnout gordický uzel státní maturity, čeká nás reforma vysokých škol, která rozhodně nespočívá jen v zavedení školného, musíme rozšířit možnosti předškolního vzdělávání, nový impuls musí dostat také odborné školství atd. Nárůst agresivity na školách pokládám za velký problém, je potřeba zlepšit klima na školách a zvýšit respekt učitelů u žáků i rodičů – a k tomu musí ministerstvo vytvořit odpovídající podmínky, včetně nárůstu počtu školních psychologů. Naléhavých úkolů je celá řada a já se na tu práci těším,“ uzavřel nový ministr školství Josef Dobeš.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
