Jeden ze zdrojů podle agentury Reuters řekl, že Hypo Real nevyhoví v té části zkoušky, kde se simuluje problém zpomalení hospodářského růstu v kombinaci s odpisem ztrát ze státních dluhopisů. V takové situaci by podle zdroje banka nebyla dostatečně kapitálově vybavena.
Podobnou zprávu přinesla také agentura Bloomberg. Reuters v této souvislosti upozorňuje, že když bude Hypo Real označena za banku, která nevyhověla, zátěžové zkoušky tím získají na důvěryhodnosti. Část ekonomů se totiž obávala, že zkoušky jsou moc mírné.
Hypo Real se zaměřovala na poskytování hypotečních úvěrů a je v Německu jednou z nejznámějších obětí finanční krize. Vláda na její záchranu musela vynaložit více než 100 miliard eur.
Samotný fakt, že Hypo Real zátěžovým zkouškám nevyhoví, by ale měl mít na německý bankovní systém jen omezené dopady. Rekapitalizace a restrukturalizace banky už totiž začala, poznamenal jeden z investičních bankéřů, který se zabývá finančními institucemi v Německu. "Na trhu se dobře vědělo, že Hypo Real Estate potřebuje další kapitál, takže když těm zkouškám nevyhoví, žádné otřesy to nezpůsobí," řekl bankéř.
Zástupci některých evropských zemí už dali najevo, že výsledky zátěžových zkoušek dopadnou pro jejich banky dobře. Zhruba totéž tvrdí i část bankéřů a státních činitelů v Řecku, Španělsku či Belgii. Přetrvávají však pochybnosti nad tím, zda jsou zmíněné zátěžové zkoušky dost přísné a také dostatečně průhledné.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
