Prodejem majetku si chce BP zajistit zhruba deset miliard dolarů. Firma už v úterý oznámila, že prodá také část majetku v hodnotě zhruba 1,7 miliardy dolarů, který má v Pákistánu a Vietnamu. Za podíl na těžbě a souvisejících činnostech by ale BP mohla podle expertů dostat i víc, možná až čtyři miliardy dolarů.
Majetek, který od BP koupí společnost Apache, je ve více zemích. Část ho je ve Spojených státech, část v Kanadě a v Egyptě. Alespoň část výnosu z prodeje půjde do speciálního fondu, z něhož bude BP vyplácet nároky v souvislosti s havárií.
BP v červnu přistoupila na požadavek americké vlády a zavázala se, že v průběhu následujících čtyř let převede 20 miliard dolarů (přes 392 miliard Kč) na vázaný účet. Z něj budou postupně hrazeny prokázané škody a další nároky, které vznikly v souvislosti s havárií. Polovinu částky si chce BP zajistit prodejem majetku.
BP se potýká s vážnými problémy od 20. dubna, kdy explodovala a dva dny nato se potopila ropná plošina Deepwater Horizon. Majitelem plošiny byla americká společnost Transocean, BP ji ale provozovala a byla zodpovědná i za její provoz. Samotný výbuch plošiny až tak velkým ekologickým problémem nebyl, skutečný problém nastal ve chvíli, kdy začala do moře unikat ropa z vrtu Macondo, na který byla plošina napojena.
BP není jediným vlastníkem vrtu, má v něm ale jednoznačně největší podíl a ponese i největší náklady na likvidaci škod.
Celkové náklady, které bude muset BP kvůli havárii v Mexickém zálivu vynaložit, zatím nejsou známy a patrně známy nebudou ještě hodně dlouho. Už dříve se objevily odhady, že celkový účet by mohl přesáhnout 14 miliard dolarů, v posledních dnech už se analytici nezdráhají hovořit ani o částce 100 miliard dolarů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
