"V rejstříku ochranných známek jsou zapsány ochranné známky Klasa - jedna v barevném a jedna v černobílém provedení - a na obě tyto známky je podán návrh na neplatnost těchto známek," řekl Nově vedoucí kanceláře ÚPV Josef Dvornák.
Podle Novy podali návrh šéfové reklamní agentury, která logo vytvořila. "Ve chvíli, kdy by úřad pravomocně rozhodl, že ochranná známka nebyla nikdy zapsána po právu, tak v podstatě padá jakýkoli argument pro to, aby mohli všichni užívat to logo," řekl Nově právní zástupce tvůrců loga Klasa Petr Mikysek.
Logo, do jehož propagace stát investoval desítky milionů korun, by podle Novy muselo zmizet ze všech výrobků. Ministerstvo zemědělství ho propůjčilo více než 200 firem a podnikatelů, kteří by museli ve velkém zničit všechny obaly, na kterých logo je. "Pokud by se jednalo i o stažení výrobků z trhu, tak by to bylo v řádu desítek milionů korun," řekla Nově marketingová ředitelka společnosti Hamé Marcela Mitáčková.
Advokát tvůrců loga podal žalobu na výrobce produktů z kozího mléka Vladimíra Maštalíře, na výrobce chleba a cukrovinek JVS Semilská pekárna a na výrobce trvanlivých tyčinek Havlík Opal. "Soud by měl vydat rozsudek, kterým by zakázal užívat to logo, a zároveň po každém z nich chceme náhradu bezdůvodného obohacení ve výši 50.000 korun," řekl Mikysek.
"Nás velmi mrzí, až bych řekl štve, že někdo je schopen na tom takto parazitovat," reagoval obchodní ředitel JVS Semilská pekárna Martin Kořízek.
"Ministerstvo zemědělství si je jisto tím, že veškerá jeho práva ke značce Klasa, k jejímu udělování jsou v pořádku" řekla mluvčí ministerstva zemědělství Tereza Dvořáčková.
Klasa je udělována kvalitním českým potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Značku spravuje od počátku roku 2004 Státní zemědělský intervenční fond. Podle průzkumů mají výrobky s označením Klasa až o třetinu vyšší odbyt.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
