Bankovní daň má platit pouze příští rok, finanční instituce ji ale budou muset začít platit už letos. Podle maďarské tiskové agentury MTI ji budou muset banky, pojišťovny a další finanční instituce muset zaplatit 30. září a znovu pak 10. prosince. MTI také upozorňuje, že zatímco v návrhu se také počítalo s určitými výjimkami pro některé instituce, konečná verze, která prošla parlamentem, s žádnými výjimkami nepočítá.
Maďarsko má snahu snížit letos rozpočtový deficit na 3,8 procenta hrubého domácího produktu a právě dodatečný příjem ze zdanění bank má Budapešti pomoci tento cíl splnit. Snížit deficit na 3,8 procenta HDP je jednou z podmínek, na jejichž základě si Maďarsko v roce 2008 zajistilo od Mezinárodního měnového fondu a Evropské unie finanční pomoc v objemu 20 miliard eur (asi 503,5 miliardy Kč).
Parlament návrh daňových změn schválil zcela jednoznačně. Z těch, co hlasovali, jich pro návrh bylo 301, proti bylo 12 poslanců, jeden se zdržel. Návrh podpořili například radikální nacionalisté ze strany Jobbik, proti byla naopak ekologická a radikálně demokratická strana LMP. Opoziční socialisté nevolili.
Součástí opatření je zavedení platového stropu pro zaměstnance ve veřejném sektoru a zavádí se i zákaz poskytovat půjčky v cizí měně. Právě rozšířené půjčky tohoto typu jsou jedním z důvodů nynějších problémů Maďarska. Maďaři si půjčovali v cizí měně hlavně kvůli tomu, že v Maďarsku byly stabilně vyšší úrokové sazby. Kvůli citelným výkyvům kurzu forintu se ale řada lidí dostala do potíží při splácení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
