Po několika letech opticky vysokých úroků (díky vysoké inflaci) je i u nás nyní názorně vidět, že fondy peněžního trhu jsou sice nejméně rizikové, ale také nejméně výnosné.
Od začátku roku vydělal nejvíce Sporoinvest - 7,3 %. A to ještě proto, že se promítly výnosy cenných papírů, které byly koupeny v době mnohem vyšších úroků a jejichž splatnost postupně končí. Nové peníze klientů jsou již investovány za aktuální nízké výnosy. Ten, kdo koupí dnes, může v příštích dvanácti měsících očekávat výnos fondů peněžního trhu mezi 4 až 6 %.
Přesto existují důvody k investici do fondů peněžního trhu. Předně jsou výnosnější než termínované vklady, i když jen o 1 až 2 procentní body. Dále, peníze jsou uloženy bezpečněji než v bance, protože fondy investují především do kvalitních státních dluhopisů a neposkytují úvěry firmám. Důležité je i to, že výnosy po šesti měsících nemusí podílník zdanit, zatímco úroky v bance jsou zdaněny vždy.
Tlak na snižování úroků a bezinflační prostředí vytváří pro dluhopisy příjemné klima. Je ale jasné, že loňské zisky dluhopisových fondů se již opakovat nebudou a ten, kdo kupuje až nyní v očekávání výnosů rovněž okolo 20 %, spláče nad výdělkem. Investor, který na začátku roku koupil kvalitní český dluhopisový fond, může očekávat na konci roku zhodnocení okolo 10 až 12 %. Ten, kdo kupuje až nyní, by se neměl těšit na více než 5 až 7 %.
Mezi tuzemskými akcionými fondy není příliš velká konkurence. Prakticky přicházejí v úvahu jen čtyři fondy, a to ING Český akciový, Růstový OPF akcií, IPB Akciový a Sporotrend. Posledně jmenovaný navíc není klasickým akciovým fondem, protože velkou část investic může držet i na peněžním trhu, což se negativně projevilo na jeho letošní výkonnosti. Na druhé straně lze očekávat, že v době poklesu bude trpět méně.
Zdroj: Právo z 30. 10. 1999



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
