Němci nezveřejnili v případě šesti ze svých 14 testovaných bank objem státních dluhopisů, které finanční ústavy vlastní. To byl přitom základní účel testu, který měl uklidnit finanční trhy, že finanční systém eurozóny bude stabilní i v případě, že dluhová krize v Řecku a dalších státech se ještě prohloubí.
"Spolu se všemi dohledovými orgány a bankami jsme souhlasili, že rizika plynoucí ze státního dluhu zveřejníme banku po bance," podivuje se v FT šéf CEBS Arnoud Vossen.
Podle analytiků chování Němců navozuje podezření, že německé banky mají co skrývat a nadále nabourává důvěryhodnost zátěžových testů, která nebyla vysoká od samého počátku. Německo se nicméně brání, že tamní legislativa neumožňuje regulátorům Bafin a Bundesbank, aby finanční ústavy ke zveřejnění detailů mohli donutit.
"V Německu se debatovalo jestli rizika plynoucí z držení státního dluhu zveřejňovat a v jednu chvíli bylo řečeno, že to bude povinné. Ale nakonec to Bafin nevyžadoval," řekl FT nejmenovaný německý bankéř. Celá záležitost ovšem zneklidňuje i Evropskou komisi, která již dala najevo, že na německé banky bude tlačit, aby zveřejnily všechny detaily.
Objem státních dluhopisů v bankách není jedinou součástí dohody, kterou Německo porušilo. Proti původnímu časovém harmonogramu němečtí regulátoři zveřejnili výsledky zátěžových testů dvě hodiny před regulátory v ostatních zemích a dokonce před CEBS, který měl být první v Evropské unii.
urm vju



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
