Panevropský index FTSEurofirst 300 krátce po zahájení obchodování vykazoval zisk asi 0,3 procenta a pohyboval se kolem 1048 bodů. Pohybuje se tak blízko dvoutýdenního maxima. Index pražské burzy PX vykazoval kolem 10:00 zisk téměř 0,6 procenta na 1172,9 bodu.
Dlouho očekávané výsledky zátěžových zkoušek ukázaly, že z 91 bank, které se testů zúčastnily, jich neprošlo pouze sedm. Ty nyní budou muset doplnit kapitál, a to v celkové výši asi 3,5 miliardy eur. Například banka Goldman Sachs ještě před zátěžovými testy prováděla vlastní výpočty, podle nichž by oficiálními zkouškami nemělo projít asi deset bank. Podle Goldman Sachs jim mělo chybět asi 38 miliard eur.
Fakt, že testy neukázaly vážné problémy v evropském bankovním sektoru, tak podle expertů nesvědčí o dobré kondici bank, ale o špatně připravených zkouškách. Většina komentátorů se tak omezuje na konstatování, že výsledky testů splnily původní zadání: uklidnit trhy. Podle části komentátorů testy ale poskytly alespoň cenné informace, s nimiž se dá pracovat.
Britský ekonomický list Financial Times dnes také na titulní straně napsal, že Německo navzdory původním dohodám zapřelo část výsledků zátěžových testů. Němci u šesti ze 14 testovaných bank nezveřejnili objem státních dluhopisů, které finanční ústavy vlastní. To byl přitom základní účel testu. Chování Němců tak navozuje podezření, že německé banky mají co skrývat.
Akcie francouzských bank BNP Paribas a Société Générale, stejně jako britské Barclays, vykazovaly krátce po otevření burz zisky od 2,2 do 3,2 procenta.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
