UAL a Continental oznámily plány na spojení v květnu. Spojení chtějí dokončit ještě v letošním roce. Americké antimonopolní úřady dohodu ještě prověřují, vyjádřit by se k ní měly příští měsíc. Někteří američtí senátoři však již spojení kritizovali, protože podle nich negativně ovlivní zákazníky a omezí konkurenci. Kongres sice nemůže transakci zablokovat, ale může ovlivnit regulátory a veřejné mínění, upozornila agentura Reuters.
EK v prohlášení uvedla, že výsledkem spojení nebude výrazné zvýšení podílu aerolinek na trhu. Podle šetření komise se aktivity firem na jednotlivých trasách převážně překrývají, jejich spojení by tak nemělo vážně ohrožovat konkurenci na jednotlivých trasách.
Spojování leteckých společností je v poslední době velmi časté. Hospodaření aerolinek těžce poškodila globální ekonomická recese, navíc letecké přepravce trápí nestabilní ceny pohonných hmot, konkurence nízkonákladových firem a vysoká kapacita na trhu. Spojením se tak snaží co nejvíce snížit své náklady.
Nová společnost s ročními tržbami přes 29 miliard dolarů bude sídlit v Chicagu. Létat bude do zhruba 370 destinací. United jsou nyní třetím největším přepravcem v USA podle objemu přepravy. Continental Airlines jsou čtvrté největší americké aerolinie.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
