Růst v oblasti životního pojištění podle ČAP výrazně ovlivňuje prodej jednorázově placeného pojistného. Jeho objem se meziročně zvýšil o 73 procent, zatímco běžně placené pojistné narostlo o 1,3 procenta. "Obávám se však, aby tento trend nepředstavoval budoucí časovanou bombu, kdy očekávání klientů pojišťoven, kteří vloží jednorázově peníze do dlouhodobých pojistných produktů, nemusí být splněna. Upřímně by mě mnohem více těšilo, kdyby předepsané pojistné více rostlo v segmentu běžně placených smluv, kde větší část z pojistného obvykle představuje klientovu ochranu před rizikem," uvedl výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.
Jen mírný pokles u neživotního pojištění je podle asociace způsoben především nárůstem v oblasti podnikatelského pojištění. Tam se objem předepsaného pojistného zvýšil o sedm procent.
Naopak propad o téměř šest procent pojišťovny zaznamenaly u povinného ručení a sedmiprocentní propad u havarijního pojištění. "Poměr mezi předepsaným pojistným a počtem smluv ovšem jasně potvrzuje oživování prodeje automobilů. Z výsledků je zřejmé, že jsou opět preferována vozidla s vyšším objemem motorů a luxusnějších značek," uvedla asociace.
Vedoucí postavení v rozdělení podílů pojistného trhu si i nadále drží Česká pojišťovna (23,9 procenta) a Kooperativa pojišťovna VIG (20,5 procenta). Třetí největší pojišťovnou z pohledu předepsaného pojistného je nově ČSOB Pojišťovna a Allianz s podílem 7,3 procenta. Komerční pojišťovna se sedmi procenty klesla na čtvrtou pozici. Místo v první pětce si nadále drží i Generali s podílem 6,3 procenta.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
