"Podle údajů z finančních kruhů zůstává ve hře český energetický holding EPH s českou elektrárenskou společností ČEZ. ČEZ už dal letos najevo zájem o tureckou elektrárnu Iskenderun," informoval list. Dodal, že do druhého kola řízení, v němž bude posuzováno hospodaření (due diligence) Steagu, postoupilo i konsorcium německých podniků veřejných služeb. Těm radí investiční banka Lazard a jejich nabídky má koordinovat další nejmenovaná významná německá banka. List neuvádí, jestli ve hře jsou ještě další firmy. Podle listu z klání vypadly společnost EnBW a Thüga.
Není vyloučeno, že německé obchody Steagu budou převedeny na severoporýnsko-vestfálské podniky veřejných služeb a zahraniční obchod nebo aspoň jeho část na české uchazeče, uvedl ekonomický deník.
Podotkl, že ke konsorciu podniků se může jako partner připojit vestfálský koncern Remondis s ročním obratem podle vlastních údajů 5,6 miliardy eur a s 18.800 zaměstnanci. Komentovat tyto informace ale všichni zúčastnění odmítli.
Akcionáři EPH jsou firmy J&T, PPF a Daniel Křetínský a koncern nedávno koupil polský důl Silesia. Elektrárenský gigant ČEZ investuje do zahraničních společností hlavně ve střední a východní Evropě dlouhodobě. Podíly má v energetických a distribučních společnostech například v Albánii, Bulharsku, Rumunsku nebo Polsku.
Průmyslový koncern Evonik působí kromě chemického a energetického průmyslu na trhu nemovitostí. Tuto svou divizi chce v dlouhodobém výhledu uvést na burzu. Evonik je podle FTD nástupcem koncernu RAG, který převzal v roce 2006 chemickou společnost Degussu. Jeho obrat v roce 2009 činil podle FTD 13,1 miliardy eur, na čemž se energetická divize podílela pětinou, chemická divizi 77,1 procenty a divize nemovitostí 2,9 procenty.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
