...silnému výkonu v Číně, a vyjádřila přesvědčení, že dokáže výrazně zlepšit letošní tržby a marže i v náročnějších podmínkách druhé poloviny roku.
Globální výrobci automobilů rozvíjejí své podniky v prudce rostoucích, lukrativních regionech, jako je Čína, aby tak kompenzovali chatrnější vyhlídky na tradičních trzích, kde by si úsporná opatření vlád mohla vybrat daň z rodícího se zotavení.
Akcie německé automobilky ve 12:15 rostly o 2,7 procenta, zatímco index evropského automobilového sektoru <.SXAP> přidával pouze 0,6 procenta.
Mateřský koncern mladoboleslavské Škoda Auto uvedl, že si v prvním pololetí vedl "výrazně lépe", než očekával. K tomu mu napomohla vysoká poptávka po jeho modelech v západní Evropě, Číně a Severní i Jižní Americe.
"Dynamický růst tržeb a zisku Volkswagen Group v první polovině roku 2010 nebude ve druhém pololetí pokračovat nezmenšenou měrou," uvedla společnost.
"Přesto věříme, že tržby a provozní zisk skupiny budou v roce 2010 výrazně vyšší než v loňském roce, navzdory posunům objemů mezi trhy."
Provozní zisk skupiny v prvním pololetí vyskočil na 2,8 miliardy eur z 1,2 miliardy před rokem.
Zisk před zdaněním vzrostl na 2,6 miliardy eur z 800 milionů v první polovině roku 2009. Tento výsledek zahrnuje přínosy podílů v automobilkách Porsche <PSHG_p.DE> a MAN <MANG.DE> a přínosy dvou společných podniků v Číně.
Audi <NSUG.DE>, luxusní značka skupiny, vykázala za druhý kvartál marži 9,2 procenta proti 5,8 procenta v prvním čtvrtletí roku. Dotahuje se tak na marži 9,8 procenta konkurenční značky Mercedes-Benz od Daimleru <DAIGn.DE>.
Vlajková značka Volkswagen podle výpočtu Reuters ve druhém kvartále zvedla provozní marži na 2,97 procenta ze 2,2 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
