Kia těžila z růstu prodeje, který byl patrný hlavně v Číně a ve Spojených státech. Zájem byl jak o nové modely, tak například o zavedený vůz Sorento z kategorie SUV, anebo o model Forte. Výrazný vliv měl na růst zisku i slabší kurz jihokorejské měny.
Zisk je vyšší jak proti loňskému druhému čtvrtletí, tak proti prvnímu čtvrtletí tohoto roku, kdy Kia vydělala 398,6 miliardy wonů. Analytici v anketě agentury Reuters předpokládali, že zisk ve druhém čtvrtletí vzroste na 440,5 miliardy wonů.
Analytici si myslí, že by měla Kia víc investovat, aby přilákala nové zákazníky hlavně v zahraničí, jako to před lety udělal Hyundai. Kia má podle nich dobré nové modely, ale musí vymyslet, jak je v současné situaci prodat.
Provozní zisk firmy se ve čtvrtletí vyšplhal na 423,7 miliardy wonů (asi 6,8 miliardy Kč). I to je lepší výsledek, než v průměru čekali analytici. Kia výsledky oznámila den po zveřejnění výsledků mateřského koncernu Hyundai. Ten ve druhém čtvrtletí zvýšil zisk o 71 procenta na rekordních 1,39 bilionu wonů (asi 22,2 miliardy Kč).
Akcie automobilky od začátku roku zpevnily o více než 50 procent, což je mnohem lepší výsledek, než jakého dosáhl zbytek trhu. Hlavní index burzy v Soulu má totiž jen asi pětiprocentní zisk. Na růst čtvrtletního zisku však akcie reagovaly poklesem, protože firma očekává zhoršení podmínek na trhu, a to jak v Koreji, tak v zahraničí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
