Hlavní index Nikkei 225 si odepsal 158,72 bodu a den uzavřel slabší o 1,64 procenta na 9537,30 bodu. Vrátil se tak k těsné blízkosti 9500 bodů, což je důležitá hranice podpory. Po jejím prolomení by se otevřela cesta k dalšímu propadu.
Za celý týden index nicméně zpevnil o 1,1 procenta, za červenec pak přidal 1,6 procenta. Širší index Topix dnes klesl o 1,4 procenta na 849,50 bodu.
Investory ale značně znejistil komentář prezidenta Federální rezervní banky v St. Louis Jamese Bullarda. Ten řekl, že ve Spojených státech stále více hrozí riziko vleklého deflačního vývoje, s jakým se už léta potýká Japonsko. Tam je pokles cen provázen i poklesem investiční aktivity firem, což má zdrcující dopady na ekonomiku.
Výsledky hospodaření za poslední čtvrtletí oznámily další japonské firmy a ve většině případů byly jejich zisky vyšší, než se čekalo. Ani to ale nestačilo na to, aby investoři začali nakupovat. Velkou neznámou je dnešní statistika o vývoj americké ekonomiky.
Proti všeobecnému trendu šly například akcie elektrotechnického koncernu Sony. Firma ve čtvrtek překvapivě oznámila, že je v zisku, a zlepšila také výhled na celý rok. Akcie tak dnes přidaly skoro čtyři procenta.
Na devizových trzích se snižoval kurz dolaru, který například vůči jenu klesl nejníže za osm měsíců. Americká měna ale klesá i vůči euru, které je tak nejsilnější od května. K růstu japonského jenu přispívá také to, že je konec měsíce, kdy japonskou měnu nakupují tamní vývozci.
Dolar k jenu oslabil o 0,4 procenta na 86,49 JPY a během dne se dostal až na 86,25 JPY. Euro k dolaru si připsalo 0,1 procenta na 1,3065 USD a je blízko tříměsíčního maxima 1,3107 USD, na němž byl během noci.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
