"Do roku 2009 společnost vstoupila za probíhající krize poptávky i velkého nahromadění zásob hutních výrobků v celém spotřebním řetězci. Důsledky tohoto stavu se promítly nejen do objemu prodeje zboží, ale především do výsledků tvorby obchodní marže, která díky neustálému tlaku na prodejní cenu byla pod hranicí ziskovosti," stojí ve výroční zprávě.
Obchodní marže firmy v loňském roce klesla o 99,3 procenta na 14,23 milionu korun. Ferona loni prodala svým zákazníkům 641.319 tun zboží, což představuje meziroční pokles o 31 procent. Výsledek hospodaření ovlivnila také tvorba opravné položky k dlouhodobému finančnímu majetku ve výši 410 milionů korun. Kvůli ekonomické krizi loni firma propustila 123 zaměstnanců, celkový počet pracovníků Ferony na konci roku 2009 činil 1239.
Hlavním cílem Ferony pro letošní rok je stabilizace hospodaření firmy a udržení vedoucí pozice na tuzemském trhu hutních výrobků. "Plán na rok 2010 ve Feroně předpokládá dosažení tržeb za prodej zboží ve výši 11,34 miliardy Kč a hrubý zisk před zdaněním je plánován ve výši 76,7 milionu Kč," uvádí výroční zpráva.
Ferona se zaměřuje na nákup, skladování, úpravu a prodej hutních výrobků, hutních druhovýrobků, neželezných kovů a navazujícího železářského sortimentu. Zhruba 40 procent prodejů tvoří ploché výrobky, dominantními dodavateli firmy jsou ocelářská skupina ArcelorMittal, Moravia Steel a Evraz Vítkovice Steel.
Předloni Ferona rozšířila svou obchodní činnost na Polsko, kde založila dceřinou společnost Ferona Polska. Letos zde chce výrazně zvýšit prodej. Dceřinou společnost má firma i na Slovensku, kde předloni otevřela nový sklad v Nitře.
V obchodní činnosti se Ferona orientuje především na tuzemský trh. Okruh zákazníků tvoří tisíce především středních a menších průmyslových, stavebních, zemědělských a obchodních firem a živností, pro které není efektivní nakupovat přímo od výrobců. Pobočky a provozovny má Ferona po celé republice.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
