V případě domácností vzrostl podíl úvěrů v selhání ke konci června na 4,5 procenta z 4,45 procenta o měsíc dříve, u nefinančních podniků stoupl podíl nehrazených půjček o 0,24 procentního bodu na 8,71 procenta.
Nárůst podílu špatných úvěrů zatím nijak nevybočuje z očekávaného vývoje. Podle výkonného ředitele České bankovní asociace Josefa Taubera bude podíl nesplácených firemních úvěrů kulminovat v letošním roce a mohl by přesáhnout možná i desetiprocentní hranici, pro banky to ale nebude představovat výrazný problém. Pokud poroste nezaměstnanost, měl by se podle Taubera dále zvyšovat i podíl nesplácených úvěrů domácností. "Maximálně však v řádech jednotek procentních bodů," uvedl dříve Tauber v rozhovoru pro ČTK.
Dluhy českých domácností u bank a finančních institucí se během června zvýšily o 6,55 miliardy korun na 1,011 bilionu korun. Za poslední rok domácnosti zvýšily své zadlužení o 77,9 miliardy korun. Zadluženost podniků v červnu meziročně klesla o 71,2 miliardy korun na 903,9 miliardy korun. Proti květnu se úvěry tuzemských firem zvýšily o 5,2 miliardy korun.
Podíl úvěrů 90 a více dní po splatnosti na celkových úvěrech období celkem nefinanční podniky obyvatelstvo 31.12.2008 3,17 4,17 2,72 31.01.2009 3,39 4,44 2,82 28.02.2009 3,52 4,71 2,89 31.03.2009 3,77 5,15 2,97 30.04.2009 3,81 5,25 3,07 31.05.2009 4,07 5,73 3,21 30.06.2009 4,28 6,15 3,26 31.07.2009 4,43 6,33 3,42 31.08.2009 4,63 6,64 3,56 30.09.2009 4,80 6,99 3,64 31.10.2009 4,99 7,33 3,77 30.11.2009 5,07 7,52 3,75 31.12.2009 5,22 7,90 3,76 31.01.2010 5,37 8,00 3,95 28.02.2010 5,46 8,06 4,15 31.03.2010 5,68 8,25 4,24 30.04.2010 5,80 8,59 4,34 31.05.2010 5,81 8,47 4,45 30.06.2010 6,04 8,71 4,5
Zdroj: ČNB



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
