Celková délka trasy napáječe z elektrárny Dukovany do předávací stanice Brno-Bosonohy bude činit více než 40 kilometrů. Odtud povede jedna větev směrem na čtvrť Bohunice a druhá směrem na Bystrc s pokračováním do oblasti Králova pole.
Jak ČEZ uvedl v oznámení pro krajský úřad, mezi hlavní přínosy dodávek tepla z Dukovan do Brna patří snížení emisí z provozu brněnských tepláren, stabilizace ceny tepla pro zákazníky v Brně a efektivní využití tepla vznikajícího při výrobě elektrické energie v elektrárně Dukovany. Zároveň upozornil na spolehlivost provozu dukovanských jaderných bloků. "Od roku 2000 nedošlo k automatickému odstavení reaktoru z důvodu poruchy," uvedl ČEZ v oznámení.
Podle listu jde o technicky i časově náročný projekt. Předpokládaná doba realizace od rozhodnutí až do spuštění zkušebního provozu potrvá přibližně šest let. Jen posouzení vlivů na životní prostředí zabere až dva roky, vyřízení práv k pozemkům a samotná výstavba potrubního napáječe potrvá odhadem také dva roky.
LN připomínají, že myšlenka dodávat teplo z jaderné elektrárny Dukovany do Brna není nová. Původní záměr schválilo tehdejší Federální ministerstvo paliv a energetiky v roce 1985, tedy v roce, kdy byl do provozu uveden první blok jaderné elektrárny. Po pádu komunistického režimu však veškeré aktivity v této oblasti ustaly.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
