Analytici se domnívají, že k návštěvě autosalonů přiměly zákazníky letní slevové akce a zlepšení přístupu k úvěrům. Letní akce prodejců aut obvykle začínají v srpnu, tentokrát však začaly o měsíc dříve kvůli obavám z poklesu prodeje.
Všechny velké automobilky vyjma Fordu a Daimleru zaznamenaly proti červnu růst prodeje. Nejvyšší růst poptávky oznámily Nissan, Volkswagen, Toyota, Subaru a Kia.
Meziročně si nejlépe vedl jihokorejský Hyundai, jehož prodej stoupl o 19 procent, a japonský Nissan s růstem prodeje o 15 procent. Zvýšil se i prodej amerických automobilek General Motors a Chrysler, které loni v létě zažádaly o ochranu před věřiteli. Naopak prodej japonských společností Toyota a Honda se snížil. Loni v červenci jejich prodej podpořily vládní pobídky.
Údaje o prodeji aut jsou prvním náznakem dalšího vývoje spotřebitelské poptávky ve třetím čtvrtletí. Zatím se sice zdá, že americká ekonomika se nepropadne zpátky do recese, avšak otázka síly oživení stále zůstává otevřená, napsaly agentury AP a Reuters.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
