Objem zakázky firma specifikovala jako "řádově stovky milionů korun," podle informací ČTK a cen panujících na trhu by se mohlo jednat až o půl miliardy Kč. To je zhruba čtvrtina obratu, který firma vykazovala v posledních letech, ale finanční přínos prý není na celé zakázce to nejzásadnější. "Vedení společnosti očekává, že úspěšná realizace zakázky zvýší další šance firmy při získávání kontraktů v západní Evropě," řekl Jelínek s tím, že Lostr zatím dodává vozy na slovenský, německý, švýcarský i francouzský trh.
Kontrakt má ještě jeden rozměr. "Je pro nás téměř národní úspěch. Jsou to první vagony od 2. světové války, které budou vyráběny mimo Itálii,“ uvedl generální ředitel Lostru Radek Rybáček.
Lostr začal nákladní vozy vyrábět až v roce 1998, předešlých 125 let je jen opravoval. Firma v poslední dekádě expandovala a v předchozích dvou letech vykazovala tržby okolo 1,8 miliardy korun, přičemž zaměstnávala až 1000 lidí. Na jednoho připadá téměř přesně jeden vyrobený vůz ročně.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
