"Nové středisko výzkumu a vývoje nabídne své služby nadějným i zavedeným firmám především z oblasti automobilového průmyslu, ale také výzkumníkům a vývojářům ze strojní fakulty ČVUT," sdělil dnes ČTK mluvčí agentury CzechInvest Jiří Sochor.
Vědeckotechnický park má celkovou užitnou plochu 4200 metrů čtverečních. Ve spolupráci s ČVUT a podnikatelským sektorem se chce Vědeckotechnický park Roztoky zabývat výzkumem a vývojem spalovacích motorů pro automobily, motorů s alternativními pohony i konstrukcí vozidlových převodovek.
"Hlavním úkolem právě vznikajícího vědeckotechnického parku bude poskytnout partnerům unikátní prostředí pro rozvoj jejich inovačních aktivit a poskytování kapacit pro účely aplikovaného výzkumu a vývoje," uvedl hlavní manažer projektu Hugo Jandl.
Pověřená generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová upozornila, že výstavbu energeticky úsporné budovy a její vybavení nejmodernějšími technologiemi finančně podpoří operační program Podnikání a inovace, a to částkou 142 milionů korun.
"Kombinace snižování provozních nákladů, kterou investor zajistil díky projektu energeticky šetrné budovy, a spolupráce s akademiky, jež přinese do komerční sféry další inovativní nápady, jsou tou nejlepší investicí, kterou mohl vědeckotechnický park do svého startu získat," podotkla Rudyšarová.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
