Bárta se se starosty setkal na úvod své inspekční cesty po Ústeckém kraji. Žádali ho o okamžité řešení kritické dopravní situace na objízdných trasách a postěžovali si na nedostatek informací. Ministr jim přislíbil alespoň dílčí dopravní opatření, která by měla situaci zmírnit. Naznačil, že by mělo jít o regulaci jízd kamionů a zároveň o zvýšení mýtného. "Definitivní podoba ještě není známa, ale máme představu, že by mohlo jít o kombinaci obojího," řekl ČTK po jednání Bárta.
Že se kritický úsek přes České středohoří, který je dlouhý asi 16,4 kilometru, skutečně dostaví, Bárta starostům neslíbil. Stavbu označil za velmi důležitou, ale o jejím osudu rozhodne ministerstvo příští týden. "To, že jsem tu hned po severu Moravy, určitě říká, jakou důležitost má," řekl ministr. Krom vyřešení právních sporů ohledně její trasy bude zřejmě zapotřebí vstřícnost dodavatelů, která by se měla projevit v nižší ceně. "Nižší cenu budeme chtít po všech dodavatelích a zohledníme jí v řešení, které představíme příští pátek," řekl ČTK Bárta.
Zástupci samosprávy požadovali i jmenování vládního zmocněnce pro dostavbu, kterého prý měli sami vybraného, to ale ministr rovnou odmítl. Byl by to podle něj zbytečný výdaj; místo toho převezme komunikaci se starosty severočeský poslanec Věcí veřejných Milan Šťovíček.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
