Na dokončení D8 dělníci potřebují 30 měsíců, rychleji prý postavit nepůjde. Navíc celý úsek dálnice nemá platné územní rozhodnutí, protože ho počátkem léta zrušil ústecký krajský soud. Bez něho nelze nová stavební povolení vydat.
Ministerstvo dopravy dnes oznámilo, že i přes problémy se kvůli úsporám stavba dálnice nezastaví. Dostavba se oproti původním předpokladům jen opozdí. Původně měla být dálnice hotová na konci letošního roku, již řadu měsíců je ale jasné, že termín nelze dodržet.
Rozhodnutí ministerstva dnes přivítali představitelé kraje, kteří na dostavbu dálnice v posledních měsících velmi tlačí. Nedostavěný úsek totiž způsobuje velké dopravní komplikace na objízdných trasách. „Nedovedu si představit, že by ministerstvo dopravy rozhodlo jinak, protože v takovém případě by muselo počítat s dalšími náklady na zakonzervování stavby nemluvě o negativních dopadech na životní prostředí a zdraví našich občanů. V případě zastavení stavebních prací na D8 bychom museli vrátit již proinvestované prostředky z Evropské unie," uvedla hejtmanka Jana Vaňhová. Vyzvala opakovaně ekology, aby stavbě dálnice přestali bránit.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
