Silnice I/9 je jednou z 12 silničních staveb, které se ministerstvo dopravy rozhodlo z úsporných důvodů zastavit, u další tří projektů zastavilo přípravu. Silnice na Českolipsku je přitom ve vysokém stupni rozestavěnosti, podle informací z libereckého závodu Ředitelství silnic a dálnic je současná etapa z 80 procent hotova, do provozu měla být uvedena na začátku příštího roku. Stavbu přesto opustí bagry. Bárta dnes v Liberci připustil, že ze strany dodavatelů mohou kvůli tomu hrozit žaloby či arbitráže. "Nemáme ale jinou možnost," řekl.
Přeložka silnice I/9 je pro region klíčová - má odvést tranzitní dopravu mimo zastavěná území a odlehčit přetížené silnici mezi Novým Borem a Českou Lípou, které se přezdívá silnice smrti. Dopravní nehody tam jsou na denním pořádku a výjimkou nejsou ani smrtelné následky. Výstavba obchvatu se připravovala několik let a její zastavení nikdo nečekal. "Hlavně kamionová doprava tak bude i nadále zatěžovat střed našeho města. Již před letními prázdninami jsme přitom ministerstvo dopravy a žádali o podporu této stavby," řekla Moudrá.
Práce na obchvatu začaly už před dvěma lety rekonstrukcí mimoúrovňové křižovatky v Okrouhlé na Českolipsku. Další etapou stavby byla právě mimoúrovňová křižovatka v Sosnové, která začala v loňském roce. Stavba za bezmála 800 milionů korun by měla dopravu směrem na Českou Lípu rozdělit na tranzitní, kterou odvede mimo město, a na běžnou dopravu v původní trase. "Kdy ji bude možné dokončit není jasné," řekl dnes ČTK ředitel libereckého ŘSD Josef Jeníček.
Nová silnice měla po dokončení výrazně odlehčit hlavně spojnici mezi Českou Lípou a Novým Borem, po níž denně projede až 16.000 automobilů. Deset kilometrů dlouhý obchvat za pět miliard korun měl být dokončen kolem roku 2016. Kvůli zastavení stavby není teď jasné kdy, a zda vůbec bude dokončen. V nedohlednu je také dokončení lepšího spojení mezi Libercem a Jabloncem. Pokračovat budou pouze stavby spolufinancované z evropských fondů jako je silnice I/35 z Bílého Kostela do Hrádku nad Nisou a silnice I/13 na Frýdlant.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
