„Rozhodnutí Nečasovy vlády o škrtech kofinancování regionálních operačních programů EU nepředcházela žádná diskuse s regiony, ani analýza faktických dopadů. Neváhám použít pro toto rozhodnutí vlády označení paskvil," řekl dnes předseda Regionální rady Jihovýchod a hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek (ČSSD), který má s vládou o budoucnosti projektů jednat. Setkání hejtmanů s představiteli vlády je naplánováno na tuto středu.
Podle Haška prostředky, které nebudou schváleny vládou v návrhu rozpočtu pro rok 2011, bude nezbytné zaplatit z veřejných zdrojů, což by znamenalo velké zatížení rozpočtů příjemců dotace - krajů, měst a obcí. Pozastavené projekty se týkají rozvoje dopravní infrastruktury v regionu, cestovního ruchu, rozvoje urbanizačních center, oblasti podpory veřejné služby regionálního významu.
Dotace z evropských fondů samosprávě na jižní Moravě a Vysočině rozděluje ROP Jihovýchod. Pětaosmdesát procent financí přichází rovnou z Bruselu, 7,5 procenta dosud na jednotlivé investice dávala vláda a zbývající podíl si obce hradily samy. Mezi největší investice, které jsou velkou měrou hrazeny z regionálních operačních programů, patří stavby silnic druhé a třetí třídy. "U těchto investic přispíváme částkami v desítkách milionů korun," uvedla už dříve mluvčí ROP Jihovýchod Kateřina Kurková. Problém podle ní ale budou mít zejména malé obce, pro které může být uhrazení dvojnásobného příspěvku oproti minulosti významným omezením.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
