Do vedení carga Vodičku zvolilo představenstvo ČD, které v dceřiné firmě plní roli valné hromady. Stalo se to po projednání s ministrem dopravy Vítem Bártou. Vodička v čele nákladního dopravce vystřídá generálního ředitele ČD Petra Žaludu, který funkci převzal v červnu po odvolaném Josefu Bazalovi a dnes v představenstvu carga skončil.
Se Žaludou souvisí i druhá změna ve vrcholných orgánech firmy ČD Cargo. V dozorčí radě skončil její předseda, bývalý poslanec Oldřich Vojíř (ODS), místo něj se stal členem Žaluda. Také dozorčí rada bude zřejmě na příštím jednání volit nového předsedu.
Vedení Českých drah Bazalovo odvolání zdůvodňovalo neúspěšným hospodařením carga, s čímž souvisí i přijímání údajně nevýhodných zakázek. Ačkoliv politici Žaludovi nečekané odvolání vedení společnosti ČD Cargo zpočátku vytýkali, ministr Bárta po seznámení se s výsledky mimořádného auditu podal na Bazalu trestní oznámení.
Jak nedávno napsal deník Mladá fronta Dnes, Vodička se nabídl ministerstvu sám. "Inicioval jsem to, lákalo mě zkusit něco jiného, tak jsem se nabídl," uvedl. Vodička má do ČD Cargo nastoupit jako krizový manažer, definitivního šéfa chtějí dráhy vybrat v mezinárodním výběrovém řízení.
Z Vodičky nebude generální ředitel, ale "jen" předseda představenstva. Pozici generálního ředitele České dráhy zrušily, aby mohl Bazala odejít okamžitě. "Prioritou nového předsedy představenstva společnosti ČD Cargo bude vytvoření efektivní obchodní politiky a návrat k ziskovému hospodaření," uvedl Šťáhlavský.
Společnost ČD Cargo vykázala za loňský rok ztrátu před zdaněním 378 milionů korun. Za rok 2008 přitom měla firma hrubý zisk 474 milionů Kč.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
