"Razantnější snížení počtu zaměstnanců v jednom roce by mohlo negativně ovlivnit základní činnosti uložené nám zákonem, proto je naší snahou rozložit jej do více let a řešit z větší části v rámci přirozené fluktuace a jen v menším měřítku výpovědí z pracovního poměru," řekl Štencel. Dalších pět procent výdajů chce ČÚZK uspořit snížením platů.
O deset procent se také sníží výdaje ČÚZK, ze kterých hradí i provoz a opravy budov katastrálních úřadů. Téměř o 14 procent klesnou zdroje úřadu na provozní výdaje zahrnující například poštovné či běžný spotřební materiál. "Vzniká tak riziko, že budou chybět prostředky na provoz budov, protože není z čeho pokrýt například avizované prudké zvýšení cen elektřiny. Také vzniknou problémy s úhradou nákladů na doručování účastníkům správních řízení o vkladu práv do katastru," uvedl místopředseda ČÚZK.
Navrhované škrty v rozpočtu úřadu zpomalí také digitalizaci katastrálních map o jeden až dva roky. Původně se dokončení digitalizace plánovalo na rok 2015.
Rychlost digitalizace katastrálních map se přitom kvůli snižování počtu zaměstnanců snižovala už v letech 2004 až 2007. Loni ale katastrální úřady získaly posilu 300 nových pracovníků, kteří se do převodu map zapojili, takže se proces digitalizace v roce 2009 opět zrychlil.
Na konci loňského roku byly v digitální formě k dispozici mapy 5739 katastrálních území, tedy více než 44 procent z celkového počtu. Zbytek území je zatím pokrytý pouze v podobě naskenovaných katastrálních map, které ve srovnání s digitálními mapami neumožňují na internetu zobrazit aktuální stav katastru.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					