Winterkorn se dnes setkal s ruským premiérem Vladimirem Putinem. "Rozvoj ruského trhu vedl k tomu, že naše stávající kapacity nejsou již dostačující," uvedl Winterkorn na setkání. Kapacita závodu v Kaluze, kde se vyrábějí i vozy Škoda, je 150.000 vozů ročně a Volkswagen očekává, že do roku 2018 se jeho prodej v Rusku zvýší na 360.000 vozů.
Rusko bylo na dobré cestě překonat v prodeji aut Německo a stát se největším automobilovým trhem Evropy. To však překazila krize, která vedla ke kolapsu trhu. Prodej aut v Rusku za sedm měsíců roku sice vzrostl meziročně o devět procent na 963.688 aut, ve srovnání s rokem 2008 je však nižší o 45 procent. Vláda očekává, že letos prodej stoupne o 15 procent na 1,7 milionu vozů.
Volkswagen prodal za leden až srpen v Rusku 27.636 vozů. O 12 procent více než loni.
Zatím není jasné, jaké modely plánuje Volkswagen na nové lince montovat. GAZ potvrdil, že jedná s Volkswagenem o montážní lince, avšak žádné bližší detaily nesdělil.
GAZ je součástí impéria miliardáře Olega Děripasky. Společnost vyrábí hlavně lehké užitkové vozy. V minulosti měla automobilka v plánu vstoupit do aliance a německým Opelem v rámci společné nabídky na převzetí, kterou předložily ruská Sberbank a kanadská Magna International. Dohodu podporoval i Putin, nakonec z ní však sešlo a GAZ zůstal bez zahraničního partnera. Firma nedávno koupila výrobní linku od Chrysleru s kapacitou 150.000 vozů ročně, ta je však zatím stále nevyužita, napsala agentura Reuters.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					