Podle Bárty je třeba diskutovat o tom, jak celý projekt stavby silnice R6 zlevnit. Podle bývalého náměstka hejtmana Karlovarského kraje Jana Zborníka by se dalo z celkových asi 25 miliard korun nákladů na dostavbu R6 ušetřit až pět miliard. "Já mám ambice vždycky větší. Já bych byl rád, abychom se u podobné projektové činnosti bavili o desítkách procent," uvedl Bárta.
Ministr ale zároveň chce, aby se v co nejkratší době začaly řešit problémy obcí, které jsou nadměrnou dopravou postižení, a kterých se tak zpomalení dostavby rychlostní silnice nejvíce dotkne. Prioritou by měly být obchvaty, ale také opatření jako průjezdné váhy nebo i zpoplatnění silnice I/6 pro nákladní dopravu.
Zastavení dalších staveb na R6 se mimo jiné dotklo i Lubence v Ústeckém kraji, který měl obejít obchvat silnice. Podle starosty Lubence Bohumila Peterky jsou slova ministra Bárty o tom, že se přednostně budou stavět právě obchvaty, nadějná. "Obchvat je už projekčně téměř připravený. Já doufám, že by vše mohlo být příští rok připraveno a mohlo by se začít kopat," řekl dnes novinářům Peterka.
Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný se záměry ministra na zlevnění staveb silnice souhlasí. Ohledně zpoplatnění silnice I/6 věří, že se zpoplatnění bude řešit koncepčně. "Aby to nedopadlo tak, že nám kamiony budou jezdit jinde, než by měly, po krajských silnicích," řekl Novotný.
Podle Bárty ale studie z Pardubického kraje ukázala, že zpoplatnění silnice I. tříd neznamená zásadní odklon nákladní dopravy na silnice nižších tříd.
Poslankyně z Karlovarského kraje za VV Jana Suchá dostala od ministra Bárty za úkol ve spolupráci s Karlovarským krajem připravit podklady pro koncepční rozhodování, jak by se dále ministerstvo dopravy vůči dopravní infrastruktuře v kraji mělo chovat. "Současné závazky, které ministerstvo dopravy má v rámci celé České republiky, jsou závazky na 120 let. Je jasné, že slibovat dostavbu R6 do 120 let není mravné," doplnil Bárta.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					