Podle něj obě nabídky respektují požadavky RegioJetu. "Nyní vcházíme do fáze výběru. Rozhodnout o tom, která je lepší, chceme do dvou týdnů," řekl Schmidt. RegioJet zamýšlí uzavřít smlouvu s vybranou firmou do konce září.
"Než bude uzavřena nebo připravena k podepsání smlouva, nebudeme sdělovat, o které uchazeče se jedná," dodal Schmidt. Cenové nabídky firem se vešly do požadovaných 1,3 miliardy korun.
Firma RegioJet výběr dodavatelů vagonů pro své vlaky na trať mezi Ostravou a Prahou dvakrát odložila. Původně se měly obálky s nabídkami otevřít počátkem srpna. Důvodem byla údajná pracovní vytíženost odpovědných osob v RegioJetu.
Vagony mají být firmě dodány ve třech etapách. Prvních 20 vozů chce firma získat do dubna 2011, dalších 20 na jaře následujícího roku a zbylých deset do listopadu 2012.
Podle vyjádření Jančury z letošního června by v ideálním případě mohly vlaky vyjet na české dálkové tratě za necelý rok. Po lince Praha - Ostrava by měly zamířit i na další tratě.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					