"Slovensko to muselo odsouhlasit. Nová vláda však dohodu zapřela. To není přijatelné," řekl novinářům rakouský ministr financí Josef Pröll. Podle něj šéfové státních pokladen zemí platících evropskou jednotnou měnou budou na Bratislavu tlačit, aby brala v budoucnosti své závazky vážněji. Slovenský ministr financí Ivan Mikloš se ale v izolaci prý necítí. "Alespoň zatím ne," uvedl ještě před začátkem jednání.
Na postoj Slovenska, které mělo poskytnout úvěr 816 milionů eur (zhruba 20 miliard korun), si stěžují i samotní Řekové. "Je to velmi špatný signál pro Evropskou unii jako celek," řekl řecký ministr financí Jorgos Papakonstantinu.
Ještě daleko ostřeji se ovšem o Slovensku vyjadřují diplomaté, kteří nechtějí být citováni. "Jsem zděšený a šokovaný, že některý země se takto může chovat. Je to tak zjevná ukázka nejednoty a odmítnutí nést odpovědnost za náš společný osud v eurozóně," řekl agentuře Reuters nejmenovaný diplomat.
Podle některých zdrojů z Bruselu je poměrně dobře možné, že slovenský krok by se mohl negativně odrazit na jednání o rozpočtu EU pro roky 2014 až 2021. Evropská unie v současnosti zhruba jednu třetinu ročních rozpočtových výdajů, které činí zhruba 130 miliard eur (zhruba 3,2 bilionu korun), posílá do chudších regionů, mezi něž patří i Slovensko. "Slovensko se střelilo do vlastní nohy," dodal další z nejmenovaných diplomatů.
Určité problémy při vyjednáváních přitom připustil i eurokomisař pro rozpočet Janusz Lewandowski. "Rozhodně jim to nijak nepomůže," uvedl.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					