"Regiony střední a východní Evropa a zámoří dále rostou, v Číně náš odbyt překročil hranici 100.000 vozů. Těší nás především rostoucí zájem zákazníků o modely Škoda GreenLine,“ řekl nový šéf Škody Winfried Vahland.
V Číně, na největším trhu automobilky, bylo od ledna do srpna prodáno 115.250 škodovek, což oproti srovnatelnému období loňského roku představuje nárůst o 71,2 procenta. Celkově vzrostl odbyt na mimoevropských trzích (bez Číny) téměř o polovinu.
V Česku firma zatím letos prodala 38.257 aut, což je nárůst o 9,4 procenta. V západoevropských zemích (bez Německa) dosáhla automobilka nárůstu prodeje o 27,4 procenta. Silnou poptávku podle mluvčího hlásí například trhy v Portugalsku, Norsku, Švédsku, Finsku a Velké Británii. "Ve střední a východní Evropě, i přes nadále složité poměry na trzích, zvýšila Škoda Auto jak odbyt, tak i podíl na trhu," dodal Dreithaler.
Nejoblíbenějším modelem byla v srpnu Octavia, prodalo se jí 23.314 kusů, což je o 13,2 procenta více než loni. Fabii si koupilo 16.514 lidí, to je ovšem pokles o 14,6 procenta. Pro Superb se rozhodlo 7945 řidičů, o 153,4 procenta více než v roce 2009. Yetiho se prodalo 3966 kusů, Roomsteru 2322 kusů a Octavie Tour 1879 kusů.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					