"Chceme mít tyto smlouvy pod kontrolou," řekl deníku šéf řídícího výboru Radek Šmerda. MfD píše, že rozhodnutí přichází jen pár dnů poté, co firma ohlásila nové soutěže na vlaky za více než pět miliard korun.
Podle listu je to další ze zákazů, které dráhy od ministerstva dopravy mají. Už krátce po svém nástupu přikázal ministr dopravy Vít Bárta (VV) vedení firmy, aby se zatím zdrželo plánů na vydání dluhopisů ve výši 7,5 miliardy korun. Dráhy chtěly obligacemi financovat nákupy nových vozů.
Dráhy nemají podle svého mluvčího Radka Joklíka s nařízeními problém a zákaz podepisovat velké kontrakty jim nijak nebude komplikovat chod firmy. "Nemáme před podpisem žádné velké kontrakty," uvedl Joklík. Stát se tak chce vyhnout situaci, kdy například ČD Cargo podepsalo velkou zakázku na nové vagony pár dnů před odvoláním tehdejšího šéfa Josefa Bazaly. Audit ve firmě přitom tvrdí, že nové vozy nejsou potřeba.
Pomoci odhalit případné nesrovnalosti v ČD má i audit, který dozorčí rada ve firmě chystá. Představenstvo ve středu dostalo za úkol připravit na příští zasedání dozorčí rady zadávací dokumentaci pro výběr firmy, která provede u státního dopravce mimořádný audit, napsala dnešní MfD.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					