MERO letos přesunulo část přepravy ropy do ropovodu z Německa IKL, ve kterém tak za pololetí vzrostla přeprava ve srovnání se stejným obdobím loni téměř dvojnásobně. Zároveň poklesl objem přepravy ropovodem Družba na zhruba 80 procent loňského objemu.
Celkový objem přepravy ropy za první letošní pololetí byl meziročně o osm procent vyšší, což představuje nárůst o 285.000 tun. Ropovodem Družba bylo za pololetí přepraveno celkem 2,2 milionu tun ropy, ropovodem IKL putovalo téměř 1,6 milionu tun ropy.
Kromě vyššího objemu přepravené ropy podle pololetní zprávy k růstu zisku společnosti MERO přispělo také zvýšení tržeb ze skladování. To souvisí s naplněním nově vybudované nádrže v letošním dubnu.
Ve druhé polovině roku očekává MERO vyšší čerpání provozních nákladů, neboť v tomto období chce postupně dokončit plánované akce v oblasti oprav, údržby a služeb. Společnost předpokládá, že by se objem přepravy ropy do konce roku mohl udržet zhruba na stejných číslech jako v prvním pololetí.
Na konci roku by celkový objem přepravy měl činit 7,6 až 7,7 milionu tun ropy a zisk by se měl podle firmy zvýšit na 270 milionů korun. Loni MERO přepravilo 7,4 milionu tun ropy a mělo čistý zisk 256 milionů Kč.
Jediným vlastníkem společnosti MERO je prostřednictvím ministerstva financí stát. Akciová společnost MERO ČR vznikla k 1. lednu 1994 sloučením společností Petrotrans a MERO IKL. Spojením těchto subjektů byly provoz ropovodu Družba a tehdejší výstavba ropovodu IKL začleněny do jednoho celku. Kromě obou ropovodů provozuje MERO také centrální tankoviště ropy poblíž obce Nelahozeves u Kralup nad Vltavou.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					