O převzetí provozování regionálních drah se začalo mluvit v souvislosti s informací, že ministerstvo zadalo ČD a Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) vypracování seznamu prodělečných regionálních tratí. E15 napsal, že nabídku o převzetí, která se týkala hlavně příhraničních tratí, předložily ČD a Jančurova RegioJet ministerstvu dopravy.
Joklík ČTK sdělil, že pokud některý z krajů sníží rozsah objednané vlakové dopravy a dojde ke zrušení vybraných tratí, "nebudou České dráhy vlakové spoje na těchto zrušených úsecích dále provozovat". Zároveň dodal, že model toho, že by nějaká společnost tratě převzala a chtěla na nich provozovat dopravu, možný je. "Ale za předpokladu, že si (subjekt) sám zajistí financování oprav a údržby tratě a také si u něj někdo objedná dopravu".
"České dráhy se v současné době nechystají ani samy, ani ve spolupráci s jiným subjektem převzít tyto tratě od SŽDC a dále je provozovat," doplnil Joklík.
Na případných převzetích, o kterých se spekuluje, by se zřejmě musely dohodnout kraj, RegioJet, České dráhy i SŽDC. Náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil ve čtvrtek uvedl, že Karlovarský kraj chce jednat s Jančurou o možném převzetí některých rušených tratí v kraji.
Jančura dnes nicméně ČTK řekl, že příští týden se bude o situaci na železnici bavit s ministrem dopravy Vítem Bártou.
lab mol



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
