Nissan v Číně provozuje společný podnik s tamní automobilkou Dongfeng Motor Group. Podnik dnes otevřel svou první továrnu na výrobu sportovně-užitkových automobilů s kapacitou 180.000 vozů ročně. Výstavba závodu si vyžádala investici miliardy jüanů (2,8 miliardy Kč).
Ghosn stojí rovněž v čele francouzského výrobce automobilů Renault, který v Nissanu vlastní 44 procent akcií. Skupina Nissan-Renault podle něj nemá v úmyslu koupit podíl v největší americké automobilce General Motors, jež připravuje primární emisi akcií, napsala agentura Reuters.
Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Čína v loňském roce díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa.
Nissan minulý týden společně s partnerem Dongfeng představil novou značku Venucia určenou pro čínský trh. Firmy uvedly, že první model s touto značkou se začne prodávat v roce 2012. Modely Venucia budou vyvíjeny v Číně s ohledem na specifika tamního trhu.
pmh mha



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					