Poslankyně však dnes ve druhém čtení načetly k novele pozměňovací návrh, který jejich původní předlohu mění. Sice navrací do hry všechny akciové společnosti, ale tyto firmy budou muset nově informovat zadavatele zakázky o všech akcionářích, kteří vlastní víc než deset procent akcií. V zákonu by měla zůstat povinnost, aby uchazeč informoval o všech členech statutárních orgánů, kteří v minulosti pracovali pro zadavatele.
Ministr pro místní rozvoj Kamil Jankovský dnes poslancům řekl, že jeho úřad pracuje na velké novele zákona. Předložit ji chce v druhém čtvrtletí příštího roku.
Pozměňovací návrh dnes načetl i poslanec ČSSD Martin Pecina, který v minulosti stál v čele Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Prostřednictvím projednávané novely chce upravit zákon o ochraně hospodářské soutěže. Pecina navrhuje, aby úřad při udělování pokut přihlížel nejen k závažnosti provinění, ale i k tomu, jak se chovala přistižená firma během řízení před úřadem. Mělo by se přihlížet i k její snaze odstranit škodlivé následky jejího správního deliktu i k tomu, jakou měrou přispěla k jeho objasnění.
Sporné ustanovení vylučující akciové společnosti s akciemi na majitele, resp. doručitele, se do zákona dostalo letos na jaře. Spolu s ním vložili poslanci do zákona povinnost uchazečů o veřejné zakázky z řad firem předkládat údaje o tom, kdo je vlastní. Slibovali si od něj větší průhlednost při zadávání zakázek.
Nemožnost ucházet se o veřejné zakázky však vyvolala nesouhlas velkých akciových společností s akciemi na majitele, například ČEZ nebo Komerční banky. Některé společnosti již ale začaly měnit své akcie do formy znějící na jméno. Minulý pátek odsouhlasili přeměnu akcionáři Telefóniky O2, již dříve k tomu přistoupily například firmy ČD - Telematika nebo Omnipol.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					