Na okruh vjely první kamiony v pondělí krátce po poledni, ministerstvo dopravy dalo pokyn k zapnutí mýtných bran k půlnoci z pondělí na úterý. "Úterý se tak stalo dnem s nejvyšším předepsaným mýtným za celou takřka čtyřletou historii vybírání mýtného v České republice," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Celkem kamiony v úterý zaplatily na mýtném 26 milionů korun. Na vyšších výběrech se podle mluvčí projevuje i oživování průmyslu a tradiční poprázdninová dopravní špička.
"Příklad pražského okruhu ukazuje, že na českých silnicích stále ještě leží velká spousta peněz, které mohou být v následujících letech klíčovým příjmem státu pro udržení výstavby dálnic. Zpoplatnění okruhu je správným krokem, protože takřka dvě třetiny kamionů jsou tranzitující zahraničí vozidla, která opotřebovávají tuzemské silnice, ale neplatí u nás ani daně, ani palivo," komentoval to Karel Feix, ředitel společnosti Kapsch, která mýtný systém postavila a pro stát spravuje.
Mýtné se dnes platí v České republice na na 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy. Posledně jmenované tvoří jen malou část zpoplatněné sítě, zhruba 180 kilometrů. Mýtné platí nákladní vozy s hmotností 3,5 tuny a těžší.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					