"Navrhovaná úprava přinese krajům a obcím každoročně stabilní a zákonem zaručený objem finančních prostředků. Umožní jim tak lépe plánovat jejich rozvoj," vyzdvihoval přednosti novely její iniciátor Vítězslav Jonáš (ODS). V případě jejího přijetí by obce a kraje nebyly závislé na nahodilých a nenárokových příspěvcích od elektrárenských společností.
Kraje, na jejichž území elektrárny jsou, by podle novely měly dostávat šest korun z každé megawatthodiny. Obce v okolí elektráren by měly nárok na 1,50 Kč ze stejného množství elektřiny. Další příspěvek by měly dostávat obce v havarijním pásmu elektráren. Půlmiliardový dopad na státní rozpočet podle Jonáše představuje zhruba polovinu ročního výnosu daně z elektřiny, která byla zavedena v roce 2008.
Senátor naznačil, že by se novela mohla stát součástí širší změny rozpočtového určení daní, kterou má vláda v programu. Přiznal ale, že stanovisko Kalouska k novele je zamítavé. "Věřím, že přesvědčíme i tu naši vládní koalici, že je to přínosem," dodal Jonáš.
Předsedkyně senátorského klubu TOP 09 a Starostové Soňa Paukrtová nicméně podotkla, že obdobnou Jonášovu novelu, se kterou se Senát ztotožnil loni v prosinci, odmítla také tehdejší vláda Jana Fischera. Novela senátorů ODS a ČSSD podle ní fakticky zavádí jen další platbu ze státního rozpočtu, neřeší lhůty pro převod peněz na obce a kraje a je nepřípustnou nepřímou novelou zákona o podnikání v energetice, když ukládá povinnosti elektrárenským společnostem. K jejímu návrhu na zamítnutí se ale připojili jen další čtyři senátoři



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					