"Práce pokračují přesně podle harmonogramu," řekl Jež. Zásobník plynu bude stát kolem devíti miliard korun. Před zahájením stavby musí být kromě průzkumu horniny provedena také rekonstrukce těžební jámy zhruba za 350 milionů korun.
Zásobník bude mít dvě části. Na 21. těžebním patře, tedy 1050 metrů pod zemí, již bylo vyraženo zhruba 50 metrů přístupové chodby pro menší část zásobníku s kapacitou do 80 milionů metrů krychlových plynu ve směru Bukov - Milasín. Následovat bude ražba průzkumných chodeb a kvalita masivu bude prověřena průzkumnými vrty. Druhá část zásobníku se bude nacházet u Rožné. "Máme tam výhodu v tom, že to ložisko máme kompletně ověřené; tam by se ani průzkumné práce nemusely dělat," poznamenal Jež.
Samotná ražba celkových 120 kilometrů podzemních chodeb pro ukládání plynu v Rožné potrvá pět až šest let, zaměstnat by měla až 1000 lidí.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
