Senátoři návrh předložili jako novelu zákona o urychlení výstavby dopravní a technické infrastruktury. Tento zákon původně předložila ve sněmovně skupina poslanců a urychlit měl pouze výstavbu rychlostní komunikace R35. Během projednávání se ale schválením pozměňovacího návrhu změnil na zákon urychlující výstavbu technické a dopravní infrastruktury.
Senátoři navrhují, aby se na energetické sítě a vodní díla vztahovala stejná pravidla jako na dálnice a silnice. Zákon by prohlásil jejich výstavbu za veřejný zájem. Prohlášení za veřejný zájem má podle tvůrců návrhu podléhat přísnému procesu a bude se týkat jen strategické infrastruktury. V souladu se zákonem bude poté možný odkup dotčených pozemků za tržní cenu, vyvlastnění zákon umožní jen v případě nedohody.
Vláda s návrhem nesouhlasila. Podle kabinetu tento návrh jen zhoršuje současný stav roztříštěnosti a nepřehlednosti výkonu státní správy ve výstavbě a vedl by k prodlužování správního řízení. Novela podle vlády například zavádí nové pojmy, které zákon nezná, jako například stavby elektrizační nebo plynárenské soustavy.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
