Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky je vymahatelnost mýtného a pokut malá zejména u zahraničních dopravců. "Nově by proto celníci měli dostat pravomoc buď požadovat kauci nebo znehybnit vozidlo," uvedl Hanzelka. Neschopnost státu vybírat efektivně mýtné od zahraničních dopravců dlouhodobě kritizují české dopravní firmy.
Zlepšit výběry mýtného má pomoci i nová úprava nahlížení do registru vozidel. Mýtný systém provozuje Ředitelství silnic a dálnic, které sice může nyní zaregistrovat neplatící vůz, ovšem těžko zjistí, komu patří. "Podle dnešního právního stavu nemá provozovatel možnost nahlížet do registru vozidel, což by se mělo změnit," řekl Hanzelka.
Novela zákona, kterou na vládu nese ministr dopravy Vít Bárta, má i "evropsko-unijní" část. Dle požadavků Evropské unie bude zřejmě napříště nutné dělat u každé silniční stavby bezpečnostní audit budoucího provozu. To zřejmě stavby prodraží, ačkoliv se ministerstvo snaží o pravý opak.
"Úvaha je taková, že když o malé náklady zvýšíme cenu díla, tak se to v končeném důsledku projeví ušetřením obrovské částky na menší nehodovosti," řekl Hanzelka. Audit se může týkat například parametrů připojovacích pruhů, viditelnosti nebo stromů kolem silnice.
Investor přitom následně nemusí splnit všechny požadavky auditu, ale bude muset náležitě objasnit, proč tak neučinil.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
