Pokud by Česko platilo evropskou jednotnou měnou, znamenalo by to v jeho případě pokutu vyšší než sedm miliard korun. Sankce mají nově platit i pro země, jejichž celkové zadlužení přesahuje 60 procent HDP a nijak nepracují na jeho snížení. Toto kritérium přitom existuje již řadu let, ale na jeho dodržování unie nikdy příliš nedbala, protože jej překračuje značná část členských států.
Pokuty pro země eurozóny mají být automatické a zastavit je může jen nesouhlas kvalifikované většiny ministrů financí. Doposud celý systém fungoval obráceně a jednotlivé země je naopak musely schválit, což se stalo jen jednou v historii.
Otázkou zůstává, zda s návrhem budou souhlasit členské státy EU. Rozpory se objevují již nyní, Francie například žádá, aby rozhodnutí o uvalení pokut mohl zvrátit jen souhlas prosté většiny ministrů financí.
urm dp



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
