"Od ledna 2007 se se sazbou mýtného nehýbalo a nyní činí v průměru nějakých 4,05 koruny za kilometr. Po zvýšení bychom se měli dostat na pět korun za kilometr," uvedl pro Týden.cz Hanzelka.
Zástupci ministerstva se v pátek sejdou s představiteli sdružení přepravců Česmad, kde budou o plánovaných změnách diskutovat. Hanzelka nevyloučil, že součástí schůzky může být i jednání o změnách časových pásem pro jednotlivé sazby.
Ministerstvo dopravy podle serveru naopak neplánuje v příštím roce zdražit dálniční známky pro motoristy, kteří si museli více připlatit už v letošním roce. Za roční známku za užívání dálnic a rychlostních komunikací museli zaplatit 1200 korun.
Mýtné v Česku se dnes platí na 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy. Posledně jmenované tvoří jen malou část zpoplatněné sítě, zhruba 180 kilometrů. Mýtné v Česku platí malé nákladní vozy s hmotností od 3,5 tuny do 12 tun a kamiony s hmotností nad 12 tun.
Stát se zatím nechystá rozšiřovat mýtný systém na silnice druhé a třetí třídy, které patří krajům. Podle Hanzelky na rozšíření systému nejsou peníze, oslovení odborníci navíc tvrdí, že mýtné na krajských silnicích by bylo ztrátové. Po širším mýtném volají hlavně někteří starostové, skrze jejichž obce kamiony objíždějí zpoplatněné dálnice.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
