"Alfa je značkou s největším potenciálem zlepšení," řekl Piëch na otázku po spekulacích o zájmu Volkswagenu o Alfu. "Jsme trpěliví a máme čas," dodal, s tím, že příští dva roky se zřejmě v tomto ohledu nic nestane.
Piëchovo vyjádření hodnotí agentura Reuters jako útok na šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, který zachránil italskou skupinu před krachem. Patriarcha Volkswagenu dává jasně najevo, že si počká, až Fiat vzdá snahy o resuscitaci výrobce sportovních a luxusnějších vozů. Loni značka prodala jen 102.000 vozů, což je třetina úrovně, kterou by si u Alfy Fiat představoval. Fiat nicméně popírá, že by chtěl značku prodat.
Volkswagen se neustále rozrůstá a stanovil si cíl předstihnout do roku 2018 současnou světovou automobilovou jedničku Toyota. Příští rok se jeho desátou značkou stane Porsche a Piëch dál počítá se získáním značky nákladních vozů MAN a japonského výrobce malých vozů Suzuki.
Piëch v Paříži v této souvislosti opravil svůj loňský výrok, podle něhož "tucet (koncernových značek) se lépe pamatuje než deset". "Třináctka je mé šťastné číslo," řekl teď Piëch s širokým úsměvem.
Piëch také odmítl spekulace, podle nichž Volkswagen hodlá obětovat španělskou značku Seat, jejímuž managementu se nepodařilo dostat ji do vyššího segmentu trhu, kde by konkurovala Alfě Romeo. "Seat bude vzhledem k Alfě Romeo to, co je Škoda vzhledem k Volkswagenu," řekl Piëch. Škoda v koncernu funguje jako levnější varianta vozů značky Volkswagen určených pro široké vrstvy.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
