Nová holdingová firma nese název United Continental Holdings a dnes se s jejími akciemi začne obchodovat na burze v New Yorku pod symbolem UAL. Správní rada firmy má 16 členů, včetně ředitele UAL Glenna Tiltona a Continentalu Jeffa Smiseka. Vedení předpokládá, že sloučením bude nový podnik moci do roku 2013 ušetřit jednu až 1,2 miliardy dolarů ročně.
UAL a Continental oznámily plány na spojení formou výměny akcií v květnu. Evropská komise schválila dohodu v červenci a o měsíc později ji posvětilo i americké ministerstvo dopravy. Akcionáři obou společností odsouhlasili sloučení v polovině září.
Nová společnost s ročními tržbami přes 29 miliard dolarů bude sídlit v Chicagu. Řídit ji bude šéf Jeff Smisek a létat má do zhruba 370 destinací. United byly doposud třetím největším přepravcem v USA podle objemu přepravy a Continental Airlines čtvrté největší americké aerolinie. Nová firma odsune ne druhou příčku dosavadní jedničku, americkou společnost Delta Air Lines, která svoji pozici získala v roce 2008 spojením s konkurenční firmou Northwest Airlines.
Spojením Continentalu a United zůstanou ve Spojených státech tři velké letecké společnosti s mezinárodní přepravou, a to nově spojená United, Delta a American Airlines. US Airways také létají do zahraničí, ale loni jejich mezinárodní letecká přeprava byla jen třetinová ve srovnání s American.
Slučování leteckých společností je v poslední době velmi časté. Hospodaření aerolinií těžce poškodila globální ekonomická recese, navíc letecké přepravce trápí nestabilní ceny pohonných hmot, konkurence nízkonákladových firem a vysoká kapacita na trhu. Spojením se tak snaží co nejvíce snížit své náklady.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
