"Příští rok budeme v oblasti vývoje investovat více než kdykoliv před tím. Nikdy jsme neměli tolik souběžných projektů," řekl Scholz. Loni Škoda investovala 11,7 miliardy korun, což bylo o 19,5 procenta méně než v roce 2008. Firma investovala hlavně do produktových řad Yeti a Superb Combi.
Škoda plánuje rozšíření počtu modelových řad ze současných pěti. Firma v současnosti chystá malý kompaktní rodinný vůz a druhým připravovaným modelem má být jednoduché auto velikosti Octavie. Jeho devizou má být velký prostor a nízká cena.
Minimálně jedna z novinek se zřejmě objeví na ženevském autosalonu na začátku příštího roku. "Náš produkční plán ještě není zcela hotov, máme ještě několik možností, na kterých pracujeme," dodal.
Automobilka rovněž počítá s nástupcem své vlajkové lodi Superb. Nedávno se přitom v zahraničním tisku objevily zprávy o tom, že budoucnost Superbu je ohrožena kvůli konkurenci s Passatem od Volkswagenu.
Nové modely mladoboleslavské automobilky jsou vyvíjeny především v technologickém centru firmy v Boleslavi, jež bylo otevřeno před dvěma roky a stálo téměř miliardu korun. Firma otevřením tohoto zařízení rozšířila plochu pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti předchozímu stavu. Kromě vývojového centra investovala Škoda v minulosti například také do vzdělávacího centra pro 800 studentů v Boleslavi, 7. října pak bude položen základní kámen projektu Servisního tréninkového centra v Kosmonosech.
Podle Scholze je Škoda brána v koncernu jako první globální značka. Tomu má odpovídat i navyšování kapacit zahraničních výrobních závodů. "Evropa roste jen mírně, skutečný růst se bude odehrávat na trzích jako je Čína, Indie nebo Rusko a my při tomto růstu chceme být přítomni," uvedl. V Číně, Indii i Rusku již má Škoda výrobní závody.
Škoda v Paříži představila funkční elektromobil na bázi Octavie. V příštím roce chce otestovat 20 elektromobilů. Výsledkem by měl být vůz na elektrický pohon za přijatelnou cenu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
